onsdag 4. mai 2011
Da var det gått 6 uker
Tenk at da er det bare 3 uker igjen til valpene skal komme.
Hjelp sier matmor og at dette går fort.....
Jeg har ikke veid meg i det siste men har økt 9 cm på en uke og
skal i røntgen på mandag og her er alle veldig veldig spent.
mandag 25. april 2011
I tiden som har gått har jeg vært veldig kosete og sover mye og er egentlig veldig rolig.
Vi er nå kommet til påske og vi er ganske så sikker på at her er det valper på gang. Vi har bestemt at vi tar røntgen rundt 5-9 mai. Det er vel mest for å kanksje finne ut hvor mange det er sånn ca. Det sies at jeg kommer fra en veldig "fertil" familie. Mamma Taxi har hatt 2 kull med 10 stk og bestemor Gigari har og så hatt store kull 12 stk ihverfall en gang.
Sist jeg hadde valper var det 10 stk 7 hanner og 3 tisper ( 1 døde dessverre under fødselen) og siden disse hadde en gjennomsnittsvekt på ca 600 gr mener matmor at det kan være greit å vite sånn ca hvor mange det blir.
Vi er nå kommet til påske og vi er ganske så sikker på at her er det valper på gang. Vi har bestemt at vi tar røntgen rundt 5-9 mai. Det er vel mest for å kanksje finne ut hvor mange det er sånn ca. Det sies at jeg kommer fra en veldig "fertil" familie. Mamma Taxi har hatt 2 kull med 10 stk og bestemor Gigari har og så hatt store kull 12 stk ihverfall en gang.
Sist jeg hadde valper var det 10 stk 7 hanner og 3 tisper ( 1 døde dessverre under fødselen) og siden disse hadde en gjennomsnittsvekt på ca 600 gr mener matmor at det kan være greit å vite sånn ca hvor mange det blir.
![]() |
| sånne bilder vil vi gjerne se igjen........ |
![]() |
| flink nybakt mamma |
Dagene som har gått
Vi kom oss hjem fra Alta med en del forsinkelser på hjemturen. Det hadde vært en tulling og flydd hangleider over Gardemoen og den ble stengt i en og enhalv time og så fikk vi selvfølgelig et lite tekniskproblem men alt i alt gikk det greit. Laila og Siw syndes at jeg hadde vært helt fantastisk og det syndes faktisk jeg også at jeg hadde vært.
På flyplassen møtte lille Frøya og Eirik oss, var igrunnen glad for å komme meg hjem.
På flyplassen møtte lille Frøya og Eirik oss, var igrunnen glad for å komme meg hjem.
Oss
Jeg bor på Nesttun utenfor Bergen med min matfar Eirik og matmor Siw. Hos oss bor også Fanaberneren Trym Taurus som er født på matmor og fars bryllupsdag i desember 2009. Trym kalles matmors morgengave hi hi.
Så har vi den vakre datteren min Frøya også kalt Frøydis
![]() |
| Fanabernerens Trym Taurus |
Så har vi den vakre datteren min Frøya også kalt Frøydis
![]() | |||||||||||
| Badenymfen Frøya |
Hjemreise
Etter dette kjappe møte, måtte jeg reise hjem til Bergen med engang, fikk nesten ikke tid til å si adjø. Men håper at denne flotte gutten, kanskje kunne tatt seg en tur på besøk til oss.
Og oss er, Fanaberneren Trym Taurus(flott gutt det og) og så har vi den valpete lille tøtta mi Frøya. Som jeg fikk med en kjekkas fra Sandnes utenfor Stavanger.
Og oss er, Fanaberneren Trym Taurus(flott gutt det og) og så har vi den valpete lille tøtta mi Frøya. Som jeg fikk med en kjekkas fra Sandnes utenfor Stavanger.
Abonner på:
Innlegg (Atom)






