onsdag 18. mai 2011

10 mai og bare 2 uker igjen............

Ja, tenk nu er det bare 2 uker igjen til det store skal sje.
Vi har vært i røntgen 2 ganger og uansett hvor mye de leiter
finner de bare 3 valper med sikkerhet og kanskje 1 eller 2 som
bonus.
Det var jo litt mindre enn vi hadde håpet på, men vi tar i mot alt
Cassandras Embla
med stor takknemlighet.
Vi har bestemt at vi skal bo oppe på kjøkkenet i valpekassen en stund. Trenger jo ikke så stor plass, tror vi.
Magen vokser litt
Tenker at dettte skal bli noen "brelete valper".
Som dere ser er jeg ikke så veldig stor, men har jo 2 uker igjen, ja,ja.
Det begynner å bli litt slitsomt uansett, peser en del og det er mye soving for tiden. Matmor sier jeg skal slippe langturer fra nu av.
Bare rusling rundt i nabolaget

På tur uten meg.....................

Idag 12 mai dro Mathias,matmor,matfar,Trym og Frøya på tur uten meg. Tenk det..........
Vi skjønner at jeg ikke gidder å gå så langt lenger.
Frøya
De dro til Gåssand , der pleier vi å være masse og det er så kjekt det.
Trym og Frøya
Frøya bader masse.....................og leker med Trym

Siw og Mathias
De gikk til ei jeger og fiskehytte og koset seg der................
Det er så flott der
Mathias
Frøya er så glad i Mathias, ja der er vi alle sammen .
Han leker masse masse med oss...........
Badenymfen
Sjekk denne "tøtta" ..............................

17 mai og en uke igjen

Hurra for 17 mai, men det ble uten oss hunder.
De tobeinte i huset dro tildlig til byen og første stopp var cafe Opera, hvor Vårin og Haldun var deres fantastiske vertskap.

Vårin og Tor Embre

Cafe` Opera
Været var stortsett fint, ble det sagt.

"Nordlands-tøttene"
Etter Opera dro de en snar tur innom "verftet" og etter det hjem til oss
Karianne, Mathias og Siw
Hjemme er alt gjort klart.
Valpekassen på kjøkkenet
Siw er litt engstelig for at noe skal sje i helgen, når hun er på 30 års Widerøe flyvertinnetreff. Men dyrlegen beroliget henne og sa at dette går så bra så

Ellers har jeg begynt på "bolet" ute under trappen som sist.
Under trappen
Men her følges det godt med.....................

torsdag 5. mai 2011

Fanabernerene og en til..........

Cornelis og Zavannah
Her og.................
Carla, Zavannah og Cornelis
Vakre hunder.........................

OPS hvem var der...................

onsdag 4. mai 2011

Vår i hagen


Det er fantastisk flott vær vi har for tiden. Vi koser oss masse, det kan faktisk være i overkant litt varmt for oss hunder, men vi har det fint i hagen vår.

Vi har det meste fantastiske plommetreet i blomst for tiden.
Det kommer folk langveisfra for å nyte dette.



 Det er så deilig med vår,sol og blomster..............................


 Frøya koser seg i solen....................

3 mai 2011

Bestevenninnene våre Carla og Zavannah   

Carla og Zavannah

Cassandras Embla og Fanabernerens Trym Taurus        
Vi har vært på tur med bestevennene våre, Carla og datteren Zavannah.
Litt bading er kjekt tidlig i mai. Ikke at jeg gidder, jeg er litt forsiktig for tiden.
Men Frøya elsker å bade.

Da var det gått 6 uker


Tenk at da er det bare 3 uker igjen til valpene skal komme.
Hjelp sier matmor og at dette går fort.....
Jeg har ikke veid meg i det siste men har økt 9 cm på en uke og
skal i røntgen på mandag og her er alle veldig veldig spent.